wtorek, 14 lipca 2015

"Wiedz, że to bujda, granda zwykła..."

Nie daj się nabrać firmom komercyjnym, które wysyłają Ci pisma łudząco podobne do urzędowych i informują o konieczności dokonania opłaty! 

Jak to  działa? 

Na przykład nazwa firmy i logo jest łudząco podobne do nazwy CENTRALNEJ EWIDENCJI I INFORMACJI O DZIAŁALNOŚCI GOSPODARCZEJ Ministerstwa Gospodarki. Z CEIDG styka się każdy zakładając firmę. Ja jestem zachwycona ich serwisem. Po złożeniu pisma w urzędzie gminy o rozpoczęciu działalności gospodarczej za godzinę dostałam mailowo informację o zarejestrowaniu do CEIDG, a za dwie godziny kolejny mail z nr REGON. Od tamtej chwili wszystkie formalności również z ZUS-em i US można załatwić przez Internet. Mój zachwyt stopniał kiedy zobaczyłam "urzędowe pismo" od CEFIDG informujące mnie o konieczności dokonania opłaty w wysokości 148,00 zł. Ogólnie pismo wygląda tak: na początku jest informacja o dokonanym wpisie w CEFiDG. Później jest napisane: "Na podstawie art. 2 ustawy z dnia 2 lipca 2004 r. (Dz.U. Nr 47, poz. 278, z późn. zm 1), została utworzona Centralna Ewidencja Firm i Działalności Gospodarczych". Dalej jest mowa o ich celach, a następnie czytamy: "Aby firma została dopisana do CEFiDG należy uiścić opłatę w wysokości 148 zł (...) opłata jest jednorazowa i obowiązkowa, aby dane firmy zostały umieszczone w CEFiDG. Ze względu na nałożony na nas obowiązek prawny, informujemy, iż niniejsze pismo stanowi prawnie wiążącą ofertę w rozumieniu przepisów kodeksu cywilnego zgodnie z art. 66 § 1."

Pierwsza moja myśl: 148 zł? Chyba ich pogięło!!! Ale zaraz, zaraz przecież wszędzie pisało że rejestracja w CEIDG jest bezpłatna. Sprawdzam i wszystko się wyjaśnia bo CEIDG to przecież nie CEFiDG, a pismo  choć wygląda jak urzędowe, urzędowym nie jest. Niestety wiele osób się nabiera o czym świadczy choćby liczba rozżalonych wpisów w Internecie. Wpłaconych pieniędzy nie można odzyskać, bo firmy takie działają zgodnie z prawem.

Załączam link do komunikatu CEIDG: http://dane.plock.eu/bip//dane/edg_komunikat.pdf

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz