poniedziałek, 23 listopada 2015

Normy

Ostatnio szkło  wymyka mi się sod kontroli.  Mimo dużego skupienia i zaangażowania powstał  krzywy i nieporadny Anioł odstający od ogólnie panujących norm i regulacji unijnych. Co gorsze była to praca na zamówienie. Oblał mnie pot i rumieniec wstydu. Myślę w zglobalizowanym świecie pełnym wyśrubowanych standardów takie stworzenie skazane jest na obrastanie kurzem i życie bez miłości. Okazało się jednak, że dosłownie wpadł w ręce pewnej 97 latce która autentycznie była nim zachwycona. Dzięki temu wycisza się we mnie chęć tłumaczenia się wszystkim, że naprawdę nie wiem co się stało - zrobiłam wszystko tak jak powinnam... Należy też pamiętać, że witraż zawsze zyskuje w świetle. Człowiek jak chce coś schować musi wepchać to do ciemnego kąta, a przy witrażu jak chcemy ukryć niedoskonałości musimy skierować na nie światło.
 
 






2 komentarze:

  1. Prócz standardowego niezadowolenia z własnej pracy, bo coś na prawdę się nie udało, u rękodzielników dochodzi jeszcze ten paranoidalny strach, że nie równo wyszło. Że bubel, materiały zmarnowane, czas zmitrężony- nic nie da się odzyskać, bo prawy bok nie równy. I złość o tyle większa, że ten jeden bok. Wszystko było by ok gdyby nie ten jeden bok. Ciągle porównujemy się z produkcją maszynową, hodując sobie przy tym kompleksy i ambicje którymi się zarzynamy. Ja przy takich sytuacjach zaczynam sama siebie bić po głowie- nie tłumacz się klientowi, nie ten będzie inny, nie jutro to za miesiąc, on i tak nie zrozumie bo nie zna technologii. Chwal, chwal swoją prace, bo jeśli mi się nie podoba, to jak może podobać się klientowi z tą moją kwaśną miną? Kochaj swoje prace, bo ani się obejrzysz jak Ci wszystko zbrzydnie i stanie się ciężkie. Nawet krzywe kochaj, bo to część Ciebie. Znów się mądrze, ale człowiek by oszalał gdyby się nie łapał takich myśli. Trzeba się samemu stawiać na piedestale, bo nikt, kompletnie nikt nie chce nas tam podnieść. A babcia jest dowodem, że kupiec zawsze się znajdzie. Buziaki od mądralińskiej i rób krzywulce, bo każda Twoja praca jest absolutnie doskonała i piękna.

    OdpowiedzUsuń